4 Jan 2009

Cuti PaRt 3 @ Sg. KlaH

Hari Sabtu .. ayah, adik2 aku lg 2 org dtg dari kg... diaorg dtg lewat skt coz untuk jemput mak, adik & nenek aku balik jer... So ari ahad, ayah aku dgn senang hati nyer offer untuk cat umah..so berwajah baru la sikit umah... dulu asben aku dh cat tp x kemas sgt...

ari isnin tetiba last minit planning.. untuk nak g picnic... jam dh kul 12tgh hari tp still kt umah lg.. plan nk g dekat2 jer.. mula2 nk gi pantai morib.. tp mak aku ckp mcm panas jer.. tukar plan g Hot Spring @ Sg. Klah..x prnh pergi pun.. ingat dekat.. rupanya jauh jg.. perut pn dh lapar..smpi kt sana pn dlm kul 4.30pm.. kira lewat tu.. rupanya x blh bawa makanan masuk dlm.. tension betul coz bekalan penuh bonet keta ni.. mcm mana.. pastu tanya kt kaunter dia ckp kl jln depan lg ada mcm sungai .. kt c2 leh makan... cuaca time tu agak mendung skg..
kwsn kediaman org asli..maybe diaorg x selesa bila tmpt diaorg dibangunkan

kitaorg pun gerak la ke dpn sikit dr sg. klah.. tp rasa cuak juga la coz kena lalu kawasan kediaman org asli... dh la jln kecik. pastu siap tulis signboard ... dilarang masuk, ckp setakat disini shj... niat mcm nk patah balik tp jln la skt lg.. padahal hati dh berdebar2 ni.. kebetulan ada sorg org asli yg tgh jln2 kt c2..asben aku pun tanyala... dia kata kt depan ada sungai... jwb mcm x ikhlas jer..he..he...pastu dlm 50m.. jmpa lg signboard ke2.. dilarang masuk, jgn buat kami mcm zoo..


sungai ni cantik..syg coz ramai yg x tau... kl dijadikan tmpt perkelahan pun cantik mcm kt sg. congkak

dlm fikiran aku confirm diaorg takut pembangunan byk sgt smpi memberi kesan kt tempat diaorg...ye la.. kt sg. klah tu pun kiranya kawasan diaorg juga kot... yg pastinya niat kami hanya 1..nk lunch.. perut dh lapar... adik aku siap ckp.. angah .. jom patah balik.. adik takut unga2...he.he..he.. tp asben aku teruskan juga perjalanan.. akhirnya x jauh dari c2 ada 1 tmpt yg sesuai untuk mkn2.. tmpt tu cantik tp syg x dijaga & juz sorang dua jer yg dtg.. kl tmpt tu dipromote skt.. & dijaga.. confirm blh jadi tmpt rereaksi..ada juga org asli yg jual air & nuget.. tp sape yg nk beli coz xde org dtg pun.. dh la jauh kt dlm... tanpa fkr panjang, kitaorg terus bentang tikar.. pastu ujan lak turun... wpun x lebat.. tp mmg basah la juga.. malang betul kitaorg malas nak ubah tmpt .. terus juga la mkn..perut pun dh lapar.. makan pun ala kadar jer.. padahal bekal punya la byk... nenek & adik2 aku siap mkn kt dlm keta.. aku & mak dh bsh .. coz kami kt luar.. mimi ngan ayahnya kt dlm keta... lps habis jer makan2.. cepat2 bungkus semua yg ada.. kami bertolak blk ke Hot Spring... nk mandi kt c2.. pn x da org..

welcome to Hot Spring Sg. Klah, kitaorg smpi dh kul 5.15.. so rasa mcm x berbaloi, tmpt jauh tp leh lepak kejap jer... nk buat mcm mana plan last minit

kanak- kanak kami biarkan mandi kt sini coz kitaorg g lepak kt hot spring...

mimi, my asben & adik2 aku jer mandi .. aku malas nk tkr baju coz kejap sgt my family... bebudak dh kena tinggal kt sotong td..mimi still basah coz x tkr bj lg


exersice kaki kt kolam air panas...

aktiviti merebus telur... gambar kabur sikit coz kesan dr wap air panas

jom rebus telur...

itu je la aktiviti kat Sg. Klah.. smpi kt umah lbh kurang kul 9 mlm.. singgah mkn kt restoran tom yam kt area rumah coz perut pn dh lpr.. mata pn ngantuk.. malamnyer layan citer Pirates of the caribean.. x jemu2 tgk coz suka sgt watak kapten jack sparrow

No comments: