12 Mar 2009

AkhiRnya.....

susah betul nak mencari idaman hati yg satu ni... dah merata tempat aku cari... 2,3 pasar malam ku redah tp x juga ku temui ... Akhirnya aku mendapat info ianya berada di area Kg. Baru & Chow Kit Road...so apa lagi kebetulan time hantar adikku balik ke hostel kt KL, aku ajak asben aku untuk terjah di sana.. wpun hujan renyai2 tp tetap ku pergi jua... bukan senang nk turun sana.. takut juga kot2 banjir kilat ker... xperla kejap jer pun..

Bila smpi kt pasar kg. Baru... melilau mata ku mencari.. & Akhirnya ....so nyummy.. yo..yo or jer aku nyer citer... padahal aku ni ngidam nak makan mangga telur jer pun..hu..hu..hu... tp mmg susah betul la nak dpt.. kt 4 pasar malam yg aku pergi.. semua nyer jual jenis mangga yg lemak manis tu... bila aku tanya yg masam .. siap diaorg ckp skrg org prefer nk yg manis la akak..kl kt area kg aku tu blh la juga panjat pokok mangga belakang umah tu... siap minta abang yg jual mangga tu kopekkan sikit untuk aku ..nak rasa betul tak masam... confirm itu la yg aku cari... terus aku smbar 2 kilo... ok la tu.. abis nanti aku suh asben aku belikan lagi... nanti kl beli bnyk2 takut kecut lak buah nyer..


itula citer penangan org mengidam... nasib bukan mengidam yg bukan2... tp puas hati la dpt makan .. cecah ngan garam belacan & kuah rojak.. smlm aku makan mcm tu jer ... asben aku siap tanya.. x sakit perut ker... risau lak dia.. aku senyum jer... xper janji baby bahagia...

Nyummy...sebiji yg tengah2 tu aku dh makan dulu dah..he..he.. x blh tahan

3 comments:

Anna said...

Lia...apsal ko tak cakap kat aku ko nak makan mangga telur..kat balai husband aku pun ader tau..sian ko..gigih sampai ke chow kit ko gi..tapi takperla gak kan..jgan ko ngidam daging rusa putih dah lar..hiks..

Anonymous said...

akak takat ni kalo peknen tkde plak ngidam nk mkn mende2 masam...muskel gak...
tp, tktaula kalo anak yg akan dtg..

Mummy Zacky n Nuyeen said...

Lia...sedap plak kita tgk awak punya entry mangga telur tue...rasa ngidam sgt...terasa kt tekak..kecur liur ni..adusss mana nk kerah asben kita gi carik ni...penangan org ngandung ni mmg cam ni kan...semuanyer sedap jer.