19 Dec 2008

Pu3 @ 2yrs 3mth 4 dys


  • Sian dia... badan x sihat.. demam..pg td masa nk htr kt bbsitter dia ckp "mama, mam..mam pastu dia srh aku rasa kt badan dia..rasa dedar sikit.. hopefully lps mkn ubat surut la skit demamnya...

  • can count 1 to 10..tp dia nk kita follow dia ckp.. selagi kita x ckp selagi tu la dia paksanya..good girl

  • dh pndai terima arahan... he.he.he.. mak dia mmg suka bab2 ni.. cthnyer.. kl nak amik remote ke.. bantal ker.. suh anak je la.. (sory yer mimi bucuk)..

  • selalunya bila dh buang air besor br dia ckp... ma, yek...ayah, yek.. siap buka seluar.. (tgh dok fikir mcm mana nk ajar dia buang kt toilet)...ada idea x

  • time azan dia dh tau waktu solat, so bila aku solat, dia akan bentang sejadah kecik dia (hadiah dri atuk special from Mekah) sebelah aku.. pastu dia follow je apa yg aku buat.. tp awal2 mesti dia baca doa dulu.. terkumat kamit mulutnyer baca... (br plan nak beli telekung, x jumpa yg kecik lg)... aamin hopefully jd anak ibu yg solehah yer.. bila aku selesai berdoa semua, dia akan hulurkan tangan, salam la tu.. ada tapinya bila dia terdengar iklan kt tv, terus hlg tengok iklan dulu pastu dh hbs, dia continue solat blk... sbr jer la..

  • byk patah perkataan dh pandai.. cuma x berapa pndai nk buat ayat.. selalu stop2... mcm

  • dh hafal semua kaum keluarga aku & my asben.. kl tunjuk gambar dia dh tau tp jenuh juga la nk ingat maktih, maklang, paksu, paktih semua... he..he.he..

  • suka ckp phone... dgn mimik muka sekali & last sekali ..bye...

  • suka baby (ada petanda tu ..)

  • suka menari & nyanyi..

  • suka ajak aku baca buku ngan dia... tp mak dia kadang 2 ni malas sikit... coz time x kena ... time aku masak la... mandi ler..

  • kuat merajuk.. very de sensitif la.. pantang sebut mimi, no... terus nangis nyer.. kl aku ckp, dia g kat ayah dia.. pastu minta ayah nyer babap aku .. selagi ayah nyer x sentuh aku, selagi tu la x stop...

  • Kl time ayah nyer bawa keta x elok sikit ker.. dia akan sebut.. ayah..no, siap ngan tangan lg tu...

  • amik phone aku pastu dia suruh aku buat peace.. konon2nyer dia amik gambar la tu.. pastu siap tunjuk kt phone gambar aku.. ma.. cntik ...pandai puji....

1 comment:

Anna said...

Dah besar mimi...leh adik dah tu kot..aku rasa kalau nak ajar anak "bobo" sendiri leh beli toilet untuk budak2 tu..kat jusco pun ader..akak aku ajar camtula..kalau tak letak kat dalam bilik air pun..letak jer kat luar bilik air..nanti dia pandai sendiri..