20 Sept 2013

PRe exam for Pre Standard 1....

Giler..anak dh nak masuk darjah 2..mak baru nk buat entry pre standard 1... sayang lak bila x hapdate memory dia mula2 masuk sekolah dulu...
dulu zaman aku sekolah.. orientasi time 1st day sekolah..skrg siap ada pre-exam lagi. before start sekolah... hebat x hebat..time ni la penting nya tadika / pre school... exam ni a bit important juga sebab nk tentukan kedudukan class.. & kl kids x blh jawab / membaca / mengenal huruf boleh diaorg pantau dari awal...


 time ni aku nmpk ada yg semangat berbaju sekolah... cer cari dimana akak mimie... dia biasala lone ranger... anak yg nk amik exam..mak & ayah berdebar2... debar wei ... anak blh jawab ke tak ke.. as a parents..x nak la dia duduk kt kelas yg corot2... sebab tu bg aku penting juga exam ni.. wpun ada parents yg jenis x kisah duk mana pun.. janji belajar.. not for me.. aku kan jenis cerewet sikit... tp xda la expectation tinggi sgt.. sebab tau aku pun malas juga bab2 ajar anak di rumah.. kl pandai alhamdulillah.. kl xpandai.. kita blh train dia slowly... 

itu la anak i bertudung purple... gila semangat pki tudung time ni... tp bagus la budak2 skrg... x nangis pun.. ada kot sorng dua yg tersesat nangis... kira bagus la tu.. time ni kena beratur dulu ikut kedudukan class sementara... bila tengok list nama..xda pun kawan lama yg sama class..xper akak... mama dia bg support dr jauh jer.. 



mak & ayah dia xcited intai dari luar jendela... semangat tu anak 1st masuk darjah 1... mmm cepat jer kan masa berlalu..rasa mcm baru jer aku tinggalkan zaman sekolah..skrg dh hantar anak pi sekolah... ... teruja sgt2... hover betul mak ko ni...
 anak i kt depan sekali...  


ada 3 ujian ... BI + BM + Math.. 3 paper... dengar cikgu ckp..buat sendiri2 yer jgn tiru2... ha.ha.ha 


intai lagi.. sblm cikgu bagi paper ... parents kena halau turun ke bawah.. cikgu siap mention.. siapa parents yg still ada kt class..sy x bagi ank-anak amik exam yer.. yer la... sepatutnya parents kena joint program orientasi kt bawah.. tp sibuk nk tengok anak jawab exam..apa hal.... 
mimi baik jer.. kl syamil mau mengucap aku... 


okayla..kitaorg turun sekarang... semangat weii.. duduk depan sekali.. kl tak faham juga x tau la... 

 Cikgu Besau..... cikgu lain x snap gambar pun... time tu duk berbisik ngan asben aku..apalah anak kita jawab yer.. boleh ke tak...

ha.ha.ha ...time ni budak2 ada yg dh habis jawab.. & ada yg belum.. bila dh habis program untuk parents..semua ibu bapa pakat serbu naik atas termasuk aku... cikgu senyum jer...  


 cikgu tengah mark paper soalan.. giler cepat.. tp katanya sblm masuk class yg betul2 nanti ..check dulu kat notice board class yg baru.. okay.. cikgu tengah bagi name tag kt semua budak.. kelakar time ni bila cikgu panggil nama syamimi.. dia buat dek jer.. mana taknya.. Panggil Syamimi.. bila check Putri Azalea... nak sgt nama panjang kannn.. cikgu pun comfuse..mana satu nama nyer... 


No comments: