23 Sept 2013

Aryan Syamil in Da House

sblm ni post akak..ini entry adik la... bila akak join darjah 1, adik lak masuk kindy..ramai org ckp umur dia muda lagi..baru 3thn ++... kenapa cepat sgt nk masukkan kindy... ????????
mmm..kitaorg pun bukan simply2 nk masukkan dia ke kindy.. dan setelah berfikir byk kali juga mengenai pros & cons.. at last  we decided to send amil @ Little Caliph kindergarten a.k.a ex kindy mimi dulu..


Amil happy with new uniform yg dia dapat... smart kan.. salah satu aku suka LC ni sebab uniform dia yg smart..ha.ha. hover mak dia... org kata don't judge a book by its cover..mcm ni la ..don't judge a school by their uniform..tp aku nk judge juga..ada aku kisah...nmpk uniform terus jatuh cinta gituu..


Amil time ni baru 3thn ++.. first yg plg aku risau adalah dia ni still depends on diapers... dah puas aku ajar g toilet..bukan x reti cakap..tp still susah juga.. mak dia lak jenis yg kurang sabar... mmg kenala tetiap kali dia terkucil dimana2... so aku pun direct jer jumpa ngan teacher  kt LC .. & tanya diaorg..kl sanggup terima aku akan hantar..tp kl diaorg reject..so aku mmg kena staykan dia kat taksa lagi..teacher bg greenlight..dia kata okay... sblm ni ada budak mcm dia.. tp masuk bulan ke2..dia x pakai diapers dengan sendirinya..so proceed..
reason no. 2 adalah kindy ni adalah full day care..pg class..ptg daycare..so xda serabut aku nk fikir nk transit mana anak aku lepas tu..nak kena cari transport lagi.. by the time amil still kecik lagi.. so x sesuaii nak naik van bagai...ini reason plg utama yg diutamakan... 
Reason no. 3... dah kenal cikgu cikgi dia... muda2.. tp jenis senang dibawa berbincang... & the most important things... aku puas hati dgn improvement mimi ... within 1years... dia dh blh membaca dengan lancar... cuma ralat sikit dia x dpt masuk pra tahfiz...

the main important reaon is....this kindy is MEDIUM ENGLISH+ ISLAMIC...wajib la ada islamic tu ..sbb budak 2 age mcm ni..kena diterapkan dengan nilai2 islam.. harap2 amil dpt masuk pre-tahfiz nanti..amin... jadi imam pun adik & kakak..amboii tinggi nyer expectation mama...

Nak cari kindy untuk anak.. aku rasa agak susah juga ... aku lak jenis cerewet sikit.. habis saujana utama aku cover semata2 nak cari kindy untuk anak2.. cuma aku terfikir kl amil ni akan rasa bosan bila masuk 6 years..by the time i need to find other alternatif. 

No comments: