27 Sept 2013

Anugerah Ilahi ....My 3rd child

okay skrg turn adik lak... 
asyik citer kakak & abang jer...

Alhamdulillah selepas settle pasal sekolah + transit + transport mimi & amil... baru aku blh delived dengan aman...kalau x serabut juga nk fikir..my asben..oh no.. aku x blh nk harapkan 100%... mama kena buat all the decision & ayah selalunya proceed jer ..kl bab anak2 la...

back to the topic.. anak ke-3 ni lahir secara caeser jg..sedih tau.. plan nk normal x berjaya.. sebab bila ada both xperience.. normal & caeser.. i prefer to normal.. byk sebab nya ..main reason..cepat sikit aku leh gerak sana sini..

byk juga kronolgi sblm aku nk caeser..dipendekkan citer.. dlm 32wks.. bby still breech.. tension juga dengan doktor..sebab aku dh ckp awal2..dia still ckp bb blh pusing.. nk juga tunggu lama2.. doktor A ckp lain doktor B ckp lain..pening aku..pastu bila buat appt..katanya nk try to pusing kid supaya kepala ke bawah.. aku ckp x blh nk buat decision hari ni sebab nk kena fikir dulu pros & cons.. tanya ngan semua org..aku pun sendiri rasa takut.. x berani lak nk amik risiko..wpun doktor tu ckp xper kl ada risiko..aku akan terus di caeser masa tu juga.. omg..i hate to make a decision .. 
  • blk umah tanya asben (jwpn nya..xda jawapan...)... tanya doc kt office..tanya kenkawan yg ada xperience.. tanya boss .. ha.ha.ha xda juga jawapan..last2 aku sendiri la kena buat pilihan.. so pilihan aku adlah proceed to caeser wpun hati kecil nak juga normal..(sebab i decided to have 4 -5 kids.. kl caeser tu kira terbantut la sikit..)
  • esok bawa asben g appt ngan doc lg.. ~ doc suh pilih date.. asben ckp amik jumaat.. (alasan - senang anak cuti sekolah, nak senangkan dia jer.. hu..hu.hu) doc kata x blh..lewat sgt..takut bersalin awal..so fkir punya fikir amik rabu.. pun x berapa nk boleh..tp setlah diskas punya diskas.. proceed juga..
  • 12-13 Jan 2013 ~ aku dh siap2 prepare kelengkapan mimi & amil for 1 week... siap lekatkan notis ..so senang ayahnya refer jer nanti (mmm susah kan kl mama xda ) 
  • 14 - Jan 2013 ~ senin aku cuti sebab dh xda mood nk g keje.. prepare apa yg patut kt umah sblm admit.. smpt bawa mimi g beli beg sekolah yg beroda sebab kesian kt dia galas beg berat sgt..
  • 15 Jan 2013 ~ (selasa) pg2 lagi dh htr anak2 ke sekolah..asben hantar aku ke spital.. isi perut dulu.. selesai proses admit dlm kul 1 pm.. aku suh asben blk tengok anak2.. aku ckp dtg pg esok jerla..mama okjer ..yg penting anak2... xda org jaga... so bermula la episod nurse asyik keluar masuk check itu dan ini... mmg x blh nk rehat smpi malam... aku start puasa mlm tu dlm kul 11... doc ckp aku org no. 2 so mayb dlm kul 10pg kot.. jgn la lama sgt.. takut lapar..
  • 16 Jan 2013~Rabu selepas jer kuar toilet..tetiba jer ada org tengah menunggu.. siap tanya dh siap ke belum.. alamak kata org no. 2.. awalnya.. blm pun kul 8.. dia kata sekarang.. aku siap tanya x silap org ker .. cepat2 call asben.. dia still on da way.. x sempat nk jumpa dia... mode : sedih.. so aku keseorangan..dlm labour room x yah citer la.. cuak juga wpun dh ada xperience.. harap2 semua selamat.. harap2 baby aku normal.. & mcm2 harapan lagi yg keluar... 
  • 1/2 jam mcm tu.. alhamdulillah tetiba dengar baby nangis.. Alhamdulillah.. surprise sebab aku x tau jantina..doc ckp congrats..u got a bb girl.. alhamdulillah sekali lagi..dipermudahkan segala urusan.. bb aku dpt masuk wad pun dlm kul 11 mcm gitu..sebab dia monitor kt bawah..
  • Dapat jumpa asben kt ward..itu pn dh lambat.. sakitnya & lemah sgt time tu ..rasa mcm nak jer ckp blh tak somebody temankan saya.. x larat..seriusly..ini la untungnya bersalin kt private hospital... ada org tlg temankan.. 

berat 3.1 kg... tp bila tengok perut semua org ckp aku baru 5 bln padahal dah 9 bulan... 



Ini la Putri yg ke2 anak no. 3.. rasanya iras muka saper... kecik2 cerah la sikit.. tunggu sikit hari sikit.. mendung la mcm abg & kakaknya






Ini gambar time malam... lampu dh tutup.. baby tido ngan mama yer mlm ni.. smlm tido dlm perut.. tetiba hari ni dah tido di luar ngan mama.. indahnya anugerah tuhan kan..


* malam ni juga aku kena jahit sekali lagi memandangkan darah non stop keluar dari tempat jahitan.. alamaknya TUhan jer yg tahu ...takut + cuak juga.. doc lak ckp x pakai bius..buat kt katil jer..alamak cuaknya.. dugaan betul..maybe aku lasak sgt kot.. abis tu dh anak diberi awal sapa suruh..aku dh la susah nk bangun ... ngan wayar2 bagai...kang dh padan muka aku... sakitttttt.....



Jom la layan gambar 2 yg ada... time ni still kt spital.. dlm 3 hari juga la stay kt sana.. hari jumaat baru blh discharge... itupun mula2 suspect kuning... masuk bwh lampu 5 minit.. pastu doc dtg lak kata  no need just monitor dari umah..yeaahhh dh blh balik...



baby pun dh happy dpt balik kan.... jom kita jumpa abang & akak kt umah..


itu jer citer di spital...terima kasih buat kengkawan lama & baru yg bg duit + present kt baby... x sangka baby no. 3 pun still dpt rezeki lagi... alhamdulillah... 

No comments: