13 Apr 2009

rumput vs lalang...


keadaan sebelum ...
oh... tidak.. rumput yg ku tanam ditumbuhi lalang..he.he..he poyos jer ayat tu..nasib la xde org yg dtg.. malu I... yer la.. dh sama tinggi ngan pokok yg aku tanam... so weekend lepas kebetulan ada India tu honk2 kt dpt umah aku .. aku pun terus on jer la .. standard aar.. semua nya duit... nk buang rumput pn kena bayar.. kdg2 untung juga duk umah merpati ni... x yah fikir2 nk bajet untuk mesin rumput kan... itu belum campur yg belakang umah.. selalunya kt belakang tu aku ngan mimi jer la yg sokmo cabut nyer.. tp skrg dh malas la... even laman ku x seluas mana.. tp letih mak nk mencabut nyer...

selepas.... nmpk la cerah sikit...

malu lak nk tunjuk gambar laman ni coz pokok yg ku tanam semuanya x nak berbunga.... itu yg nmpk ijo jer... tanganku jenis panas kot.. padahal ayah aku advance dlm bab tanam2 pokok ni...

4 comments:

Deqna said...

biasalah kalau rmh bertanah ni camtulah gamaknya.. senang suh jer org tu datang sebulan sekali potong2 rumput... hehe

Anna said...

Lia..tingin nak gi umah ko..cam tenang jer suasana dier..bila nak jemput datang umah?

k.nurul said...

rajin jugakla lia uruskn pokok2 n rumput tu...
akak ni lglah maleh...
hal2 luar umah sumer laki akak yg settlekn...
akak cuma handle hal2 dlm umah jek...kui3x..

Lia said...

Deqna ~ tau xper... dh itu pilihannya kan

Anna ~ tenang ker... kdg2 tu serabut juga.. malas aku nk jemput.. aku rasa dh lebih 10x aku jemput..nk datang jer..

K.nurul ~ terpaksa kak... coz abg sokmo xde kt umah.. sebab tu pokok leh kira jer ada berap.. x meriah lgsung