17 Feb 2009

PeRiHaL Malam minggu

Setelah sekian lama asyik duk terperap kt umah jer tetiap weekend... mlm minggu lepas asben aku ajak g KL jap temankan adik nyer ... mula nyer tak nak ikut tp sian lak kt mimi .. asyik lepak kt umah jer tetiap minggu.. bawa la dia keluar sesekali.. bukan main suka lagi dia... aku malas nk tukar baju tido dia ingatkan nak lepak kt dlm keta jer time tu..siap tanya "ayah nk g mana... jom..2.. cepat la..."selalunya bila ayah ckp jom dia la org yg paling kelam kelibut cari selipar nyer... kl ckp ayah nk g keje.. mula la buat muka muka monyok...

back to da story .. yg benarnya adik ipo aku ni dia tertinggal beg dia kt dlm teksi sewaktu dia nak balik kg... tp mmg kesian la kt dia .. mcm jatuh ditimpa tangga... mula2 sedih tp bila dengar cara dia citer.. terus aku tergelak.. sory yer ha..ha..ha.. time CNY dulu dia sepatutnya naik bas kt hentian duta tp dia dh tersalah pergi tunggu kt Pudu...bila ada annoucement perjalanan ke utara kena naik di hentian duta.. mula kelam kabut.. time tu dh kul 11.. bas nyer kul 12... nak call abg & akak dia kompom x smpt nyer.. so dia pun amik la teksi atas nasihat ayahnyer... dh la kena charge mahal.. sabor jer la.. janji smpi.. bila smpi kt hentian duta..terus dia jln melenggang jer without bag baju.. nasib beg galas dia bawa... 5 - 10 minit lps tu baru dia perasan dia nyer beg baju tertinggal.. kelam kabut juga la patah balik cari teksi td.. tp dh terlambat... so dia balik juga la time tu.. coz bas dh ada...


bila dia balik sini, dia still x putus harap la, dia turun KL ngan kawan2 dia.. pastu siap g petaling street .. tanya kt abang2 teksi kt c2 kot2 ada sapa2 yg tau pasal kes tertinggal beg ni... nasib dia baik coz org kt c2 tau... so dia contact la ngan driver teksi tu & buat apppointment untuk nak jumpa.. itu yg jumpa mlm minggu kt petaling street tu... so minta tlg kt asben aku merangkap abang nyer untuk temankan dia gi amik beg.. itu la alkisahnyer... cuma cara dia citer tu mmg kelakar coz dia ni kl bab2 citer serah la kt dia.. kompom citer x kelakar pun jadi kelakar...


lama x turun kt area KL especially area CM, Petaling Street semua.. dh lain aku tengok... tp malas aku nak usha2 brg kt c2... coz tengok ramai cina jer.. so asben aku ajak g downtown kt cheras... so aku follow jer la... semakin banyk lak brg kt c2... aku cuma beli tudung jer selai.. mlm tu bukan mood untuk shopping.. tetiba jer bila terpandang bab ikan2 yg makan kulit2 mati kaki tu aku teringin lak.. kebetulan xde org.. so kitaorg bertiga pun lepak la kt c2 jap tp lepak berbayor ler...lepas ni nk buat lagi la ..best la ... kl blh nak urut2 sekali...

time ni org dh ramai.. biasa la semakin lewat.. semakin ramai org.. byk pilihan... mimi pun siap kena dukung coz dia x larat nak jln

1 minit yg pertama mmg rasa geli skt.. mula mcm x thn jer... tp lama2 rasa best jer..mcm nk buat lg... bila tengok cara ikan ni makan .. aku duk terbayang kan ikan phirana... he..he..he.. agaknyer mcm ni la kot dia makan kan...

mimi time ni mmg good girl.. sabar menanti... x meragam pun.. mula2 risau juga takut dia bosan

3 comments:

Anna said...

Syok gak ek tengok ikan2 tu makan kaki..tul la lama tak jalan petaling street..ingat first time gi PS time kat itm dulu..ko ingat tak lia..kita, one team gamble jer gi PS padahal jalan tak tahu..lagi satu gamble time gi sambut new year dua orang jer..sampai tido kat satu tempat tu..ingat tak??? lawak kan..

Anonymous said...

ana ~ masih segar diingatan.. malu aku, jgn la diungkit citer lama.. bila dikenangkan balik.. berani nyer la kita padahal byk benda yg x tau.. nakal gila time tu.. nasib x jadi apa2 .....

Anonymous said...

slalu tgk fish spa ni kt c4,giant,tesco tp tk kesempatan lg nk try...bila ntah nk try....

re:amy mmg suka sedondon & my hubby ikut je cz amy yg siapkn bj mn yg die kena pki b4 kuar