13 Jul 2011

JengjaLan @ PaHang

perjalanan yang x di plan langsung... kebetulan family in Law dtg umah anak2 dia di KL... anak2 ramai so check in la sehari kt putrajaya, sehari kt subang, & last kt sg. buloh... kebetulan hari sabtu tetiba MIL ajak jengjalan g tengok gajah kt Kuala Gandah.. kebetulan asben aku yg sepatutnya keje ari tu tetiba cam malas... sesuka hati jer blh lak malas2 yer.. tp aku pun suka kl dia x g keje ari sabtu... asyk keje jer... gaji x juga naik.. (x baik kan aku ni).. MIl ckp nk bawa cucu dia tengok gajah.. ok la kitaorg bertolak 2 keta dlm kul 11.30pg.. kl 1 keta padat sangat..cucu2 naik ngan nenek yer.. mak nk berdua2 an ngan ayah..

lepas tol kt karak tu.. FIL aku tetiba ckp ajak g temerloh dulu .. mkn ikan patin.. kitaorg pn ikut jer la.. lagipun x pernah smpi sana.. jauh juga nk smpi.. dlm kul 2.30 baru smpi.. cari tempat mkn lagi.. mmm gila nyer byk mkn.. masing2 ngah lapar kot.. yerla bekfast roti jer pg tadi.. menantu dia kan ala2 x pandai masak... hu..hu.. best gila pekena ikan patin + tempoyak.. fuuhh.. 3 mangkuk licin.. nasi dh berapa kali tambah.. tambah sedap FIL lak yg belanja.. aku sound juga cik abang.. "apsal abg x byr"... abg nk byr tp ayah dh bayar dulu.. xperla..".. alasan...

gambar aku x snap pun.. segan lak nk amik dpn diaorg.. pas habis mkn, terus g kuala gandah.. sebab time tidak mengizinkan.. coz mil aku ckp kt sana tutup kul 5pm.. stop solat kt R &R, pastu smpi pun dlm 4.20pm.. rushing juga.. cuma x bestnya aktitiviti gajah time pepagi.. x dpt la tengok gajah mandi, naik gajah semua tu.. agak frust juga la..



with my family in law...cantik jer gajah tu duk tengah2..




aryan mmg anti betul ngan nenek dia... dlm ramai2 org ngan paksu jer yg dia nak..


seksi betul my asben.. mcm org peknen 8 bln kan... xper janji bahagia kan bang



gambar ni x blh rotate lak.. benda 1st yg aryan ckp bila dia tengok bear ...

mama... tote..hu..hu... sbb lebih kurang mcm dia punya


geli aku nengok.. dlm ramai2 paksu din jer yg berani pegang... gambar xda dlm kamera satu lagi.. adik yg jg ular ni ckp.. ular ni makan ayam hidup sebulan sekali jer.. ini baru 2wks dia mkn.. so keje dia adalah tido..dia kata kl ayam dh mati.. dia reject.. byk songeh la pulak..


mula2 takut.. pastu suka... bg rusa makan.. kenyang rusa kecik tu sebab mimi asyik suap mkn kt dia.. yg besar dia x berani sebab mcm gelojoh jer


beratur baiknya.. tengah tunggu turn nk bg rusa makan




aryan hanya mampu memandang...

2 comments:

jaja said...

aku yang boleh kata kerap balik pahang pun tak penah singgah sini lagi..mcm menarik je tempat tu. budak2 mesti suka sebab banyak binatang kan??

Lia said...

mmm tp x best sebab ptg binatang xde aktiviti... kl g pagi best.. blh amik gmbr ngan bear..